Vreau mai multi bani

Deficienţe care îţi diminuează succesul la muncă

07.10.2013 00:00

Fiecare om doreşte să fie apreciat şi respectat la muncă. De aceea, am ales câteva dintre cele mai frecvente greşeli care pot diminua şansa succesului la muncă, indicând - pentru fiecare dintre ele - metode de a le evita.

1. Supraestimarea

Dacă - în mod automat - accepţi orice sarcină, vei obţine efectul contrar celui aşteptat. Fie că va trebui să fii prezent în mai multe locuri în accelaşi timp, fie că vei avea de realizat mai multe proiecte pe termen scurt, simultan... În loc să fii apreciat, vei reuşi să-i dezamăgeşti pe cei din echipa ta! Analiza logică a sarcinilor de lucru şi a propriilor abilităţi este de apreciat, oferind o şansă în plus de a comunica la timp imposibilitatea de a realiza toate sarcinile de lucru.

2. Perfecţionismul

Un lucru bine făcut nu înseamnă - de obicei - perfecţiune. Dorinţa ca absolut fiecare detaliu să fie impecabil, piederea timpului cu diferite detalii irelevante poate duce nu numai la irosirea timpului, dar şi la pierderea imaginii de ansamblu. În acelaşi timp, cei care aşteaptă rezultatele muncii tale speră că vei realiza un produs pefect şi vor fi dezamăgiţi. În realitate, a îndeplini sarcina de lucru înseamnă a realiza cele mai bune efecte, nu un produs cu detalii perfecte: canalizându-ţi energia pe rezultatele preconizate, nu pe detalii, vei obţine un produs apreciat.

3. Disiparea

A avea prea multe ţeluri îţi va risipi energia şi nu vei realiza decât rezultate de o calitate îndoielnică. Analizându-ţi obiectivele şi clasificându-le priorităţile, îţi vei eşalona efortul de a le realiza cu prioritate pe acelea care sunt cu adevărat importante pentru tine şi echipa ta, având şansa de a le realiza şi pe celelalte ulterior.

4. Solitudinea

Să încerci să faci totul de unul singur nu înseamnă muncă de calitate, ci mai degrabă irosirea timpului şi a efortului cu detalii pe care altcineva din echipa ta le-ar fi făcut mai rapid şi mai bine. Să recunoşti când ai nevoie de ajutor şi să-l soliciţi atunci când este cazul, să repartizezi sarcini de lucru celor din echipă şi să reuneşti într-un tot unitar rezultatele cuantificabile ale celorlalţi înseamnă realizarea unui produs de succes.

5. Dependenţa

Dacă de fiecare dată şi pentru fiecare detaliu al muncii tale ai nevoie de o a doua opinie, dacă nu începi şi nu termini nicio etapă din proiectul tău fără să aştepţi părerea celorlalţi înseamnă o multitudine de timpi morţi, pierderea imaginii de ansamblu şi un produs mediocru. Clarificarea rezultatelor aşteptate şi asumarea răspunderii pentru sarcinile de lucru înseamnă nu numai calitate, dar şi eficienţă.

6. Exagerarea

Incontestabil, uneori este necesar să lucrezi peste program. Însă dacă acest lucru se întâmplă în mod frecvent, dacă îţi neglijezi viaţa personală, dacă ai început să înlocuieşti obiceiul de a mânca acasă cu câteva gustări la serviciu, dacă "acasă" înseamnă pentru tine numai locul în care dormi, înseamnă că stima de sine tinde să se diminueze, starea de oboseală să se perpetueze. Este necesar să iei măsuri la timp, altfel munca ta va deveni de o calitate tot mai slabă: realizarea unui echilibru între muncă şi viaţa personală îţi oferă şansa concentrării şi a eficienţei în realizarea produselor.

Pe scurt, comunicarea şi cunoaşterea propriilor competenţe, orientarea spre rezultate, fixarea priorităţilor, abilitatea de a lucra în echipă, asumarea răspunderii, dar şi calitatea vieţii personale şi stima de sine oferă şansa unei cariere de succes.

Comentează acest articol pe pagina noastră de facebook şi nu uita să o apreciezi !