Vreau mai multi bani

Cum poţi câştiga (mai mulţi) bani din comerţ

Dacă ai o mică afacere sau intenţionezi să-ţi deschizi una, dacă ai anumite abilităţi, atunci să vinzi online e o idee foarte bună. Aproape orice produs e vandabil: de la străchini de lut, la referate cu conţinut ştiinţific, de la lebede de polistiren la lambriu din lemn… Chiar şi în situaţia în care cunoşti pe cineva cu asemenea abilităţi sau cu o mică afacere şi care este în căutarea mai multor clienţi, poţi construi un magazin online: astfel atât tu, cât şi persoana respectivă, veţi câştiga mai mulţi bani.

 

Paşii pe care trebuie să-i parcurgi sunt următorii:

 

1. Fotografiază produsele

Să presupunem că te pricepi foarte bine la croitorie, dar – deşi multe doamne caută o vestimentaţie originală – nu ai suficiente cliente. Pe măsură ce realizezi produsele pentru clientele tale, le faci câte o poză (pe manechin, pe umeraş sau la probă). Dacă ai un mic atelier de înrămări, la fel: pe măsură ce transformi în opere de artă tablourile, desenele, oglinzile, le faci una sau mai multe fotografii. La fel, dacă ştii să tricotezi pulovere (sau şosete), să ciopleşti în lemn (linguri, spatule sau chiar mici statuete).

Dacă ai deja mica ta afacere, e şi mai simplu: poţi fotografia toate produsele într-o zi. Fie că vinzi jucării sau confecţionezi geamuri termoizolante, sigur ai mai multe produse pe stoc. Dacă ar putea vorbi, ţi-ar spune: „fă-ne şi nouă o fotografie!”.

Ai grijă să fie poze de calitate: mai mult ca orice, contează detaliile!

 

2. Adaugă descrieri corecte

Gândeşte-te ce caracterizează fiecare produs: dimensiuni, culoare, material. Clientul tău îţi va restitui produsul, va cere banii înapoi şi nu va reveni niciodată dacă îl minţi. De exemplu, dacă confecţionezi bijuterii din plastic şi pretinzi că e sticlă de Murano, e posibil să te alegi şi cu o reclamaţie. Sunt multe doamne care nu cumpără o rochie – oricât de frumoasă ar fi – dacă nu e trecută în descriere şi lungimea. Imaginează-ţi dezamăgirea cuiva care comandă pitici de grădină şi primeşte unii înalţi de 2 cm.

În schimb, dacă descrierea este corectă, sunt şanse mari să găseşti cumpărătorul potrivit, chiar dacă produsul e scump. Aceasta e o altă problemă: trebuie să alegi preţul potrivit.

 

3. Alege furnizorul potrivit pentru serviciile de livrare.

Dacă vinzi cercei confecţionaţi din pene şi produsul costă 5 lei, iar transportul e asigurat printr-o firmă de curierat care percepe pentru asta 32,83 lei, probabil clientul nici nu va ridica coletul… sau va scrie pe toate forumurile cum a plătit el de aproape opt ori mai mult pentru o prostie cu pene trimisă de magazinul tău… Poţi să decizi chiar o comandă minimă: „Livrăm comenzi de minim 20 lei.”

Este necesar ca cel care cumpără să ştie exact cât va avea de plătit chiar din clipa în care plasează comanda.

 

4. Mai ai doar un pas până la a deschide magazinul: trebuie să te gândeşti cum ai să-i spui potenţialului clientul de existenţa lui. Poţi posta anunţuri online sau în presa scrisă. În acest moment trebuie să decizi dacă şi cât vrei să investeşti.

Vrei un domeniu propriu sau te mulţumeşti – la început – cu un subdomeniu al furnizorului tău?! E adevărat, un domeniu are un aspect profesional, dar nu e o idee prea grozavă dacă vinzi numai bijuterii din scoici: probabil că nu-ţi vei deconta investiţia… Pe de altă parte, dacă intenţionezi să plăteşti pentru promovarea magazinului, ar fi păcat să faci publicitate unuia care nu are propriul său nume. De aceea, doar tu cunoşti răspunsul la întrebare: dacă – de pildă – intenţionezi să-ţi câştigi existenţa cioplind produse din lemn, atunci trebuie să ai un domeniu chiar de la început, cu toate că în magazinul tău nu vei avea decât trei-patru produse! E doar un caz particular, ai prins ideea.

 

5. A sosit momentul să deschizi magazinul tău online!

a. Cu doar un clic, poţi să-ţi construieşti unul AICI! Este gratuit în primele 15 zile! Nu trebuie să ai cunoştinţe de webdesign, nu e necesar să ştii ceva despre comerţul electronic, îl poţi construi uşor şi personaliza după bunul tău plac, beneficiezi de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), integrare în reţelele sociale, tot ce vrei!

b. Dacă nu eşti hotărât să începi „în forţă”, poţi să începi cu un blog-sit de prezentare a produselor AICI! Sub această formă, e gratuit cât timp doreşti! În momentul în care vei dori să treci în etapa următoare: să-ţi deschizi magazinul, vei începe să plăteşti. Vei alege dacă doreşti să-ţi construieşti singur magazinul (toate butoanele, formularele şi widgeturile îţi stau la dispoziţie de la început) sau apelezi la echipa lor de profesionişti!

b. Dacă nu vrei să-ţi construieşti singur magazinul, poţi apela la un webdesigner să ţi-l construiască pe platforma wp, apoi vei găsi cea mai bună găzduire şi optimizare la încărcare !

 

Tu alegi! Oricum, dacă vrei cu adevărat, poţi! Ştiu producători agricoli care au început prin a vinde cele câteva kilograme de legume care erau în plus faţă de nevoia de consum a propriei familii şi acum au ditamai spaţiul comercial în care vând şi produsele altora… Ştiu doamne care au pornit pe calea afacerilor cele câteva haine pe care le cumpăraseră fără să le fi purtat vreodată şi au acum magazine online de succes… Întrebarea e: vrei cu adevărat să faci comerţ?! Sau e doar o ocupaţie pentru a alunga plictiseala…

 

Dacă ţi-am fost de folos, dacă găseşti că articolul este interesant sau dacă ai o întrebare, comentează pe pagina noastră de facebook: Vreau mai mulţi bani!

Creeaza-ti propriul magazin online, incearca gratis 15 zile